پکیج تصفیه فاضلاب ویلا

پکیج تصفیه فاضلاب ویلا

پکیج تصفیه فاضلاب ویلا یکی از بهترین راهکارها برای غلبه کردن بر مشکلات کمبود آب می باشد که شرایط را برای اصلاح پساب خا و استفاده مجدد از آنها برای آبیاری درختان و مزارع کشاورزی فراهم می کند. این پکیج ها که دارای بدنه فلزی مقاومی هستند، به صورت توکار درون زمین یا روکار در باغ و ویلا و محیط های مسکونی نصب شده و فرایند تصفیه را انجام می دهند. گروه صنعتی هفت؛ تولید کننده تجهیزات تصفیه فاضلاب در ادامه به معرفی کامل انواع مختلف پکیج های تصفیه پساب انسانی باغ و ویلاها پرداخته و قیمت، استانداردهای مهم در طراحی و تولید آنها و مزایا و معایب هر یک را شرح خواهد داد.

تصفیه فاضلاب ویلاها

بحران منابع آبی قابل شرب مساله بسیار مهمی می باشد که نه تنها ایران، بلکه تمام دنیا با آن مواجه هستند. به همین دلیل مساله تصفیه فاضلاب اهمیت بسیار زیادی پیدا نموده و همیشه طرح ها و روش های جدیدی برای تصفیه بهتر و بالا بردن شاخص های کیفی آنها ارائه میشود. از جمله راهکارهای مقابله با این موضوع مهم، استفاده مجدد از پساب های تولید شده در محیط های مسکونی و باغ و ویلاها می باشد.

ویلا و باغ ها که اغلب در محیط های خارج از شهر قرار دارند، در بسیاری از مواقع ممکن است امکان اتصال به سیستم فاضلاب مرکزی و شهری را نداشته باشند. علاوه براین، در این محیط ها درختان زیادی وجود دارد که لازم است به صورت مرتب و دوره ای آبیاری شوند. از آنجا که سیستم آبرسانی در کشور ما به گونه ایست که تمام آب های لوله کشی شده در واحدهای مسکونی قابل شرب می باشند، به همین دلیل استفاده از آنها برای آبیاری درختان باعث افزایش مصرف آب سفره های زیر زمینی میشود.

تصفیه فاضلاب ویلاها

در محیط های مسکونی از قبیل ویلا، آب های مصرفی در آشپزخانه و شستشوی ظروف، شستشوی لباس و حمام و موارد مشابه با مواد آلاینده زیادی آغشته میشوند. در نهایت این پساب ها به عنوان آب خاکستری وارد طبیعت میشوند که مشکلات متعددی را به همراه دارند. تصفیه فاضلاب ویلا به فرآیندهایی گفته میشود که آلاینده های مختلف فیزیکی، آلی و غیر آلی و شیمیایی را از بین برده و منجر به افزایش شاخص های کیفی پساب ها میشود. در نهایت می توان از این پساب های تصفیه شده برای آبیاری زمین های کشاورزی و باغچه و شستشوی سطوح استفاده نمود.

پکیج تصفیه فاضلاب ویلا چیست؟

نوع مواد آلاینده موجود در پساب های مختلف با هم تفاوت دارد و بر همین اساس نیز روش های متعددی برای استانداردسازی شاخص کیفی آنها استفاده میشود. پکیج تصفیه فاضلاب ویلاها با توجه به نوع مواد آلاینده موجود در این پساب ها طراحی شده و فاضلاب را از ورودی تحویل گرفته و از بخش تخلیه پساب با کیفیت بالا خارج میشود. این پکیج ها مجموعه ای از فرایندهای مختلف تصفیه از قبیل فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی را در مخزن فلزی ارائه می دهد. این محصولات زیر مجموعه ای از پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی می باشند.

پکیج تصفیه فاضلاب باغ و ویلاها

اجزای پکیج تصفیه فاضلاب ویلا

پکیج های تصفیه فاضلاب ویلاها در ظاهر مخزنی فلزی به ابعاد گوناگون هستند که ممکن است روی زمین قرار گرفته یا درون آن حفر شوند. درون این مخازن اجزای متعددی قرار میگیرند که هر یک در یکی از گام های تصفیه مورد استفاده قرار میگیرند. از مهم ترین آنها می توان به انواع دستگاه های فیلتر، آشغالگیرها، سیستم های هوادهی، تجهیزات تزریق مواد شیمیایی، تاسیسات، تابلو برق و غیره اشاره نمود. تجهیزاتی از قبیل فیلتر و آشغالگیرها در مرحله تصفیه فیزیکی استفاده شده و برای تصفیه بیولوژیکی سیستم های هوادهی کاربرد دارند. در نهایت نیز پکیج تزریق مواد شیمیایی برای وارد کردن مواد لخته ساز مورد استفاده قرار میگیرند.

مساله بسیار مهم اینکه، هر یک از پکیج های تصفیه فاضلاب باغ و ویلا به صورت سفارشی و با توجه به شرایط محیط طراحی میشوند. به همین دلیل از نظر ابعاد و اندازه تنوع زیادی در آنها وجود دارد و همچنین اجزای داخلی آنها نیز ممکن است با هم فرق داشته باشند.

روش های تصفیه پساب انسانی ویلاها

روند تصفیه این پساب ها به صورت زیر می باشد:

  • پساب تولید شده در بخش های مختلف باغ و ویلا با شیرهای ورودی به درون مخزن هدایت میشوند.
  • تکه های بزرگ و معلق در پساب ها به کمک آشغالگیرها جمع آوری میشوند. ذرات معلق کوچک تر که توسط آشغالگیر امکان جمع آوری آنها وجود ندارد، به کمک دستگاه های فیلتراسیون تا حد زیادی جمع آوری خواهند شد. انجام این گام باعث میشود تا از مسدود شدن سایر تجهیزات و لوله ها در سایر مراحل جلوگیری شود.
  • بسیاری از مواد معلق درون پساب ها با تزریق مواد لخته ساز و منعقد کننده روی سطح فاضلاب یا کف مخزن ته نشین میشوند. با انجام این عمل شاخص های کیفی بهبود خوبی پیدا می کنند، اما مواد آلی هنوز درون فاضلاب موجود هستند.
  • حوضچه های اکسیداسیون و سایر روش های بیولوژیکی در مرحله بعد کاربرد دارند. سیستم های هوادهی باعث میشوند تا شرایط برای رشد میکروارگانیسم های هوازی فراهم شود و مواد آلی با سرعت بیشتری توسط آنها تجزیه شوند.
  • در نهایت با استفاده از مواد گندزدا و ضد عفونی کننده می توان بسیاری از میکروب ها و سایر آلاینده را از بین برد و شرایط را برای استفاده مجدد از فاضلاب های تولید شده در بخش های مختلف باغ و ویلا فراهم کرد.

ویژگی های پکیج تصفیه فاضلاب ویلا

ویژگی های مثبت و منفی در نظر گرفته شده برای این پکیج ها شامل موارد زیر می باشند:

  • طراحی و تولید این پکیج ها به صورت سفارشی انجام شده و به همین دلیل سرعت تصفیه و ظرفیت آنها ممکن است با سایر محیط ها سازگار نباشد.
  • این پکیج ها را می توان به صورت توکار درون زمین یا روکار و روی زمین نصب نمود.
  • با توجه به اینکه مخزن به طور کامل بسته می باشد، به همین دلیل امکان انتشار بو در محیط اطراف وجود ندارد
  • بدنه این پکیج ها کاملا در برابر صدا عایق می باشد و به همین دلیل عملکرد بدون صدا دارند
  • این پکیج ها تنها برای تصفیه پساب های انسانی طراحی میشوند و به همین دلیل در چربی گیر و سایر تجهیزات برای تصفیه شیمیایی پیشرفته استفاده نمی شود.
  • تمام فرآیندهای تصفیه در این پکیج ها به صورت خودکار انجام میشود و استفاده از آن نیاز به مهارت نخواهد داشت
  • طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی برای ویلاها بر اساس استانداردهای روز دنیا انجام میشود و کارایی بالایی دارند.
  • نصب و راه اندازی آنها مقرون به صرفه بوده و در مدت زمان کوتاه قابل انجام است

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب ویلا

به دلیل طراحی سفارشی این محصولات، ظرفیت مخزن آنها با هم تفاوت زیادی داشته و به همین دلیل قیمت های ارائه شده نیز متفاوت می باشد. جنس بدنه، ضخامت بدنه مخزن، نوع اجزای داخلی، روش های تصفیه پیاده سازی شده و همچنین برند هر یک از قطعات داخلی از جمله مواردی هستند که در تعیین قیمت پکیج تصفیه فاضلاب ویلاها نقش دارند.

طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب ویلا

گروه صنعتی با بیش از 30 سال سابقه فعالیت، یکی از بزرگترین تیم های تولید کننده انواع پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی و بهداشتی و غیره برای پروژه های داخلی و خارجی می باشد. با توجه به اینکه تمام محصولات این مجموعه به صورت سفارشی طراحی و ساخته میشود، لذا می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ویژگی های آنها با کارشناسان گروه صنعتی تماس بگیرید.

به مشاوره نیاز دارید؟

کارشناسان و متخصصان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند

محصولات مرتبط

نظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید